Relaxáció

 Az alvás és ébrenlét között létezik egy harmadik, az un. ellazult állapot, amit idegen szóval RELAXÁLT állapotnak nevezünk. Komoly élettani vizsgálatok igazolják, hogy ilyenkor csupa pozitív változás jön létre a szervezetünkben.

Ilyen pl.:

– jelentősen javul szerveink vér- és oxigénellátottsága,

– anyagcserénk csökken, akár 18-20%-kal,

– csökken a vér koleszterinszintje, előnyös mértékben változik a koleszterinfajták aránya,

– endorfinszintünk megemelkedik, ami hangulatjavító hatású, stb.

A stressz egyetlen természetes ellenszere a RELAXÁCIÓ. Megfigyelések szerint 20 perc relaxáció kb. annyi stresszt képes kivezetni a szervezetünkből, mint 5 óra pihentető alvás!

Relaxálni sokféle helyen, sokféleképpen lehet.

Így pl. akár egy nyugodt, csendes helyen, vagy egy ital mellett, vagy akár elég pár perc belső csend a rohanás közepén, amikor egyedül lehetünk. Higgye el, hogy megéri kiszakítani magunkat a megszokott munkamenetből egy rövid időre, és feltöltekezni a jövőre!

Tanácsom a következő:

Minden nap írjon be 2 betűt a naptárába: ÉN!
Mit jelent ez? Szánjon 5 percet magára, hívja fel kedvesét, írjon pár sor melegszavú e-mailt, ölelje meg azt, akit szeret! Ez az idő túl kevés ahhoz, hogy önzőnek érezhesse magát, de elég ahhoz, hogy később önzetlenül adni tudjon! Próbálja ki és rájön, hogy működik.

Midlife.hu